Nem elég egy Alföldi Róbert, a hasonmására is szüksége van egy színháznak
Aki úgy érzi, egészen úgy néz ki, mint Alföldi Róbert, most Alföldi Róbert mellett játszhat Alföldi Róbertet a színpadon.
Aki úgy érzi, egészen úgy néz ki, mint Alföldi Róbert, most Alföldi Róbert mellett játszhat Alföldi Róbertet a színpadon.
Törőcsik Mari máig velünk él, kedden például összehozta a Nemzeti Színház korábbi és mostani igazgatóját is egy estére. A közönség több percig állva, némán tisztelgett a Nemzet Színésze előtt.
A büfében „olyanokat mondhattam, ami feltehetőleg Alföldi fülébe került” – árulta el a Nemzeti Színházból való távozása vélt okát Benedek Miklós.
Alföldi Róbert szegedi, később Budapestre érkező West Side Storyja csupa olyasmit szeretne, amit csak szeretni lehet, még akkor is, ha ezt nem mindig a legjobb eszközökkel éri el. Egy túlzottan ismerős világ kritikája ez, kékplakátos aktualizálás nélkül.
Az Afganisztánból menekülni próbáló emberekről írt posztot a színész-rendező, mint írja ők a migránsok, akikkel évek óta ijesztgetnek, és akik közül mi senkit nem fogadunk be. „Nehéz lesz tükörbe néznünk. Majd. Egyszer. Mindannyiunknak” – szögezi le.
Kuriózumokkal, meglepetésekkel és nagy visszatérőkkel várja a járvány utáni nyár kultúrára éhező nézőit a Szegedi Szabadtéri Játékok. Barnák László, a fesztivál főigazgatója szerint a pandémia ellenére sem tört meg az év egyik legkiemelkedőbb kulturális eseményének lendülete, és a jegyeladásokon is jól látszik: az embereknek igényük van a sztárokra, a közösségre, a műfaji sokszínűségre és a különleges atmoszférára.
Alföldi Róbert színész-rendező szerint az embereket nem tanították meg arra, hogyan kell demokráciában élni, a hatalom pedig gátlástalanul kihasználja a Kádár-kori reflexeket. Nem akar LMBTQ-aktivista lenni, mert nem az a fontos, kit üldöznek éppen, hanem az, hogy üldöznek. Az elmúlt időszak döntései után azt mondta, talán abban lehet reménykedni, hogy a hatalom fél, azért akar mindent megszerezni még az utolsó hónapokban.
Szerinte a szakmában mindannyian vastagon benne vannak abban, hogy mélypontra jutottak.
Székely Csaba Öröm és boldogság című drámáját szeptemberben mutatják be a Budaörsi Latinovits Színházban, de ma dől el, hogy a tinédzserek majd megnézhetik-e.
A rendező úgy véli, a szexuális irányultság és a nemi identitás összemosása a pedofíliával pedig a legaljasabb módszer, amit egy hatalom használhat.
Változóan fogják fel a 99 Mozgalom hvg.hu által megszólaltatott alapítótagjai Karácsony Gergely szövetségének célját: van, aki kertelés nélkül kimondta, hogy ez a mozgalom Budapest főpolgármesterének támogatása miatt van, mások szerint túlmutathat rajta, sőt, vérfrissítést is hozhat a politikába. Alföldi Róbert viszont épp annak örül, hogy politikamentes. Többek közt Hajós András, Jordán Tamás és Bod Péter Ákos is mesélt nekünk arról, miért lépett be a mozgalomba.
Egy közös képpel és egy emlék felidézésével vett búcsút Törőcsik Maritól Alföldi Róbert a Facebookon.
A színész, rendező is reagált a nemrég megjelent, örökbefogadással kapcsolatos kormányrendeletre.
A kiállítást november 27-ig tekinthetik meg az érdeklődők.
Biztos, hogy tudja, miről is szól Orwell klasszikusa, az 1984? Biztos, hogy csak a diktatúrákra igaz a sok borzalom, amit leírt benne? A Szegedi Nemzeti Színház a vírus miatt fél év késéssel végre bemutatta a művet Alföldi Róberttel; ez volt az utolsó előadás, amit az újbóli színházbezárás előtt még megnéztünk. Kritika.
2013. június 22-én kerül színre az Alföldi-féle Nemzeti társulatának utolsó előadása, a Mephisto. A bemutatón hatalmas tömeg búcsúztatja a színházigazgatót, és vele egy korszakot is. Nemzeti Dokumentumfilm, negyedik, befejező rész.
Mit jelentett a színészeknek a Nemzeti társulatában lenni 2013-ig? Erről vallanak a művészek, közben azt is összefoglalják, hogy mitől működtek jól együtt és mi az, ami hiányzik majd ezután. Nemzeti Dokumentumfilm, harmadik rész.
Az érintettek elmondásából ismerhetjük meg, hogyan zajlottak a szerződtetési tárgyalások Vidnyánszky Attila és a Nemzeti addigi társulatának tagjai között 2013-ban. Ezzel párhuzamosan tovább követhetjük, hogyan formálódik az utolsó Alföldi-rendezés a színházban. Nemzeti Dokumentumfilm, második rész.
Hogyan állít színpadra egy társulat egy darabot, ha tudja, hogy együtt az lesz az utolsó? A Nemzeti Dokumentumfilm az Alföldi Róbert vezette Nemzeti Színház utolsó hónapjait mutatja be, még 2013-ban, mielőtt Vidnyánszky Attila átvette volna az intézményt. Nemzeti Dokumentumfilm, első rész.
Alföldi Róbert biztos kézzel nyúl Beaumarchais klasszikusához, rendezte már korábban, és kétszer játszotta is Figarót.